Friday, March 18, 2011

~SAHABAT ABADI~

assalamualaikum,,,
jwb jgn x jwb,,org yg bg salam sunat,tp jwb salam wjib tw,,hikhik
tgok title je da taw nk cte sal kwn kn,,huhu..
pe da..dar mule wt blog ag wt sal kwn..hihi..xpela,,tnde sy syg kwn2:)
ade yg pggil kwn,,ade yg pggil mmbe..ade yg pggil shbt,,nk up sket,pggil fwenz...
huhu..ape2 la kn...dlm kehidupan ni,,kwn penting sgt...xde kwn,sunyi la kn..
bg aku,hilang kwn lg truk dr ilang pakwe,,huhu
ade org kate:~
"Mencari seorang SAHABAT bagaikan mencari sebiji benih pokok dalam semak berduri...Bersedia untuk dilukai,jangan mengalah untuk terus mencari...Andai sudah kau temui sayangilah ia sepenuh hati"
betulkan kate2 2...ble kte jmpe kwn yg terbek tok kite..
kite akn syg sgt2 kt dye,,,
tp dye syg kite x? dye hargai kite cm kite hrgai die x?dye ade mse ble kte prlukn dye x?
mcm2 soalan lg sbanyer kn,,,aku klau bab kwn,,,ak sensetive sgt,,jap je boley trse,,
ek eleh,,ape kes kn,,pdhal ak ni mlut bley thn je lzer..tp cengeng,,hhihi..
biaselah,,lumrah kehidupan,,
hmmm,,klau citer sal kwn nih...ak de sorg yg aku aggp shbt,,,
tp dye mcm biskut,,jp ade jp xde...ade ke ptt...haissshhhh....
dye la kwn laki yg plg rpt..aku nk kogsi cte ngn boy?tlonglah,,klu slen ngn family aku,emg kdekut skit,,tp xtw npe ak prcye plak kt dye,,tp 2 dlu,,,skunk dy pn xegt kt aku,,aku pn ley wt pe,,diam suda,,,hihi..dlm hati b'drah beb,,
tp emg aku syg dye la kan,,cop3!syg sbg shbt la mknenyer,,hihi
mne xsygnyer,,,caring kot...tp aku nk highlight kn 2 "dlu"...
sbb aku ase,dye ni jnis yg ble da jmpe "kwn" dye yg rpt 2,,dye xley rpt ngn org len,,ape kesss??mmilih btol,,,dalam b'kwn kn,,,bia la sribu pn...haiissshh,,,
x pela,,,nk wt cne,,,hmm
tapi dlm islam pn,"kite memang dituntut setiap orang itu memuliakan saudaranya, lebih dari dirinya sendiri. Begitu jugalah dengan kepentingan diri kita sendiri."
 kite kne pndai pilih shbt kn,,,
xsemestinya org yg b'tdung labuh,yg sopan jd kwn baik kite..
aku ade kwn bek yg name anis 2,,die amek syariah,aku da gtw kt
 entry sebelum ni,,,aku kwn bek ngan dye,sbab dye otak sme cm aku...
ktorg ade asas dr skul agame..
and kt u ni plak aku ambik intrade,,so,cbang ktaorg lain,,,
aku slese b'kwan ngn dye sbab dye bayk ingatkan aku kt something aku yg kdg2 lupe..
kwn yg bek kn kwn yg igtkan kite ke jalan Allah,,huhu,,kembang kempis la klau dye bce ni,,haha
tapi yang penting kite kne saling igt mengigati tntang kewjipn kite kt Allah:)
moge xlalai dan alpa...cewaahhhhhhhh..insyaAllah..

~kawan tu bkn mcm maen FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak...


~kawan tu bkn mcm maen RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..


~kawan tu bkn mcm maen SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..



~kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..

~kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai

~kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

~kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

~kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. skejap ade skjp tak..

~kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.


so,,,hargaila kwn kite slagi hayatnyer msih ade:)Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat



 diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.
 Yang penting, seorang kawan akan
sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)






idup kne cerie:))



syg kwn:)


cute pulak bdk dua org nieh...:)


jangan jadi mcm ni sudah,,tikam blakang kwn,,ish3...
berbuat baik kt sume ye:)

No comments:

Post a Comment