Friday, April 6, 2012

dahulu dan sekarang tidak sama~~

menitis jugak air mata ak malam ni....hmmm,,,teringat kt cinte monyet ak,,kanape ye jd cmtu...btol ckap mak...klau kte berkawan, mgkin kite akan bercinta dengan orang tu,,tapi kalau kita bercinta, susah kita nak berkawan baik dengan dia..hmm
dia,,,pnah jadi org yang aku syg dulu,,namun sampai skrang aku msih ingatkan dia.. ingat senang nak lupekan org yang kite syg??yg kite dh b'hubung hmpir 6  tahun...yg kite b'kongsi ape jua prasaan pd die,,,hmm,,,pe kate org, tempat terjatuh pn kite ingat, ape lagi tempat berkongsi berkasih,,

cinte pertama mmg jarang akan kekal bersama tapi susah nk di lupe...ak try bermacam cara lupakan dia,,,btul la kate kawan aku,,laki mmg mudah mencari pengganti...itu lumrah,,lelaki memang tidak boleh hidup tanpa perempuan....tapi ramai perempuan boleh hidup tanpa lelaki,,hmm....hubungan yang tidak direstui Allah memang tidak akn kekal lama...sebab tu kita kena sayangkan Allah melebihi manusia...hubungan dengan Allah kita x jaga...Allah xkan menjaga atau merestui hubungan kita sesama manusia...

sdeh,,,memang sedeh...aku rasa berdosa dahulu aku mencintai manusia melebihi Allah...namun kini aku sedar...Alhamdulillah...

 teringat mak kawan aku(anis) mrah kat adik die.."nak bercinta sangat, tapi duit poket dgn duit topup pun mak yg bagi" huhu,,,btol lah tu.... bercinta sakan, tapi duit mak bapak tanggung lagi... dalam islam memang x ade istilah kapel pn...umat islam skrang terikut2 budaya orang... baik kita berkawan daripada bercinta...bercinta buat kita lupa pada batas,,, lelaki perempuan...semua same...senang tergoda dengan syaitan,,, kalau lelaki tu seorang yang baik...dia pasti membimbing orang yang di sayangi ke jalan yang benar,,,bukan jalan yang dimurkai Allah... dan perempuan yg pasti, jgn terpedaya dengan lelaki... lelaki yang mengajak melakukan sesuatu yang tidak elok, bukan sayang pada kita sepenuhnya,,,tapi hanya untuk menggembirakan die pada waktu tu saje... bile sampai waktunya, dia x akan ingat ape yang dilakukan pn..selalunya perempuan yang akan menyesal x sudah...hmmm,,,

Allah x larang hambanya berkasih-kasihan,,, malah Allah menggalakkan,,yang Allah larang adalah memutuskan silaturrahim dan bermusuhan,,, walau macam mana aku x nak ingat dia,,dia tetap kawan aku,,,dia pernah jadi orang yang aku sayang,,malah ibu aku pn sgt2 sayang kt die...tp malangnya,,,,susah untk kte b'kawan baik dengan org prnah kite syg...aku x nak perasaan itu menjadi benci...ye,,aku klau dh mmbeci seseorang, mmg xakan nak ak tengok muke die..tp kite x boleh buat mcm tu... kite semua saudara sesama islam... 
lega bile aku dh tulis dlam ni,,,walaupun x ade sape2 yang bace,,x pe!! xde lah aku malu,,,huhu....

buat si dia kot ade t'bace,,,,tolong jaga hati dan perasaan orang lain...kita pernah menjadi sangat rapat dahulu... xkan nk bermusuh skrang?? awk ttp kwn sy,,,sy doakan kebhagian awk,,, kite umat islam kena ingat mengingat kan? tegur sy jika salah,,,, i wish u good luck in your life,,if u have someone else, try to guide her to the right way and yang penting diredhai Allah,, ye,, ingat! awk prnah jadi very important person dlm hidup sy,,,thanks for everything... jom kita sama2 berubah ke jalan yang diredhai Allah,,insyaAllah :))


1 comment:

  1. cinta mcm2 jns cnta kn..tp pling xkn lupe kalau kite bhgia ngn hbgn 2..kn hee cnta zman dak2 lain la..xpk msa dpn :P hee ehh btw fllw blog sy jgkk ye salam :) deesign4u.blogspot.com

    ReplyDelete